Vecka 9 åkte jag, språklärare Felicia, till Split i Kroatien för att delta i kursen “ Inclusive Teaching with Artificial Intelligence ” vid Europass Teacher Academy. Organisationen var bekant för mig från tidigare, då jag redan för två år sedan gått en av deras kurser tillsammans med en kollega i Dublin, och deras välfungerande arrangemang och breda kursutbud gjorde att jag valde dem även den här gången. Jag bestämde mig för att gå just den här kursen eftersom olika AI-verktyg numera är en oundviklig del av vår digitala verklighet, och jag ville lära mig att dra nytta av dem i mitt dagliga arbete. Lärandemål I lärandemålen för kursen nämndes bland annat att vi som deltagare skulle få bekanta oss med olika AI-verktyg, lära oss hur man på bästa sätt kan använda dessa för att differentiera undervisningen för både högpresterande studerande och studerande i behov av stöd, samt få tips om hur AI kan hjälpa en att arbeta mer produktivt och effektivt. För mig som språklärare lät allt detta väl...